Az OMMA magazin által kiírt 2006-os Agency of the Year verseny nyerteseinek munkáit szemezgetve találtam néhány érdekességet:
A nyertes AKQA ügynökség referenciái közül a nagy kedvencem a Microsoft Live Messenger újrapozícionálási kampánya, amely kombinálja a viral, a hagyományos online kommunikációs és a szpot elemeket.
A kampány kiindulási pontja, hogy a megcélzott Y-gen korosztály egyik fő jellegzetessége, hogy a köztük szövődő barátságok igencsak kérész életűek, illetve többnyire az határozza meg hogy éppen ki a menő a társaságban, kivel érdemes jóban lenni.
A kampány középpontjában álló ZOLTAR (aki egy nem mindennapi jövőbelátó figura) segít neked abban, hogy eldöntsd, hogy a jövendőmondás tárgyaként megadott ismerősre érdemes e energiákat áldozni, vele kapcsolatban maradni. (amelynek fő eszköze persze maga az MSN:)
Szlogen: Don't be fool stay in touch
A site-on érdemes kipróbálni a jóst, ellenőrizve barátainkat és a velük való kapcsolataink jövőbeli értékét :), valamint a videókra is érdemes rászánni pár szabad percet
Visszatérve adíjazottakra, az ezüst fokozatot a DIGITAS nyerte el, publikus referenciáik közül néhány példa:
- Egy az AMEX számára készített banner, amely ötletes animációkkal, jó zenei aláfestéssel tesz érdekessé egy alapvetően hitelkártyát középpontba helyező online hirdetést
- És egy, a jó öreg post it szimbólumot felhasználó takeover hirdetés